top of page

על תזונה נבונה והשפעתה על מערכת החיסון - ד"ר צבי פוס


עלים ירוקים לשיפור מערכת החיסון

תזונה נבונה מותאמת אישית כוללת שלושה מרכיבים: 1. אכילה   2. ניקוז   3. תנועה. הקפדה על שלושת המרכיבים מעלה את מערכת החיסון מול נגיפי השפעת והקורונה.  1. מרכיב האכילה . מה אוכלים מה שותים.  2. מרכיב הניקוז הוא חשוב ביותר בתזונה וכולל השתנה, צואה, הזעה, וסת, נזלת. חוסר איזון בין אכילה לניקוז עלול לגרום למחלות ותסמונות קשות כמו: פרקינסון- הצטברות רעלים אלצהיימר- חוסר פינוי עופרת. PMS (תסמונת טרום ווסתית) כתוצאה מחוסר ניקוז אסטרוגן.עצירות – הצטברות רעלים

 3. מרכיב התנועה כולל פעילות גופנית בתחומים שונים כולל הליכה, ריצה, ריקוד, חדר כושר ועוד. מומלץ כל יום לשלב את מרכיב התנועה בסדר היום כולל הליכה במדרגות במקום במעלית, חנית הרכב במרחק שיאפשר הליכה, טיולים בשעות הפנאי, חוגים לריקוד או תנועה במרחב כמו טאי צ'י וכמובן חדרי כושר ומדריכים אישיים וקבוצתיים לפעילות גופנית.


מה להפחית בעולם התזונה הבריאה לשיפור מערכת החיסון: אוכל לבן: קמח לבן, אורז לבן, פסטה מקמח לבן, בורקס, מרגרינה, שומן טרנס, סוכרים פשוטים: דגני בוקר מסוכרים, קרואסונים, וכו' מזון מעובד: אבקת מרק, בשר מעושן, צ'יפס מלוח, דגים מעושנים, בשר שרוף על האש. משקאות תוססים: קולה, פנטה, מיצי פירות תעשייתיים.


מה כדאי להוסיף בתזונה בריאה בהמשך




bottom of page