top of page

האדם נועד להיות צמחוני או בשרי? - ד"ר צבי פוס

עודכן: 26 באפר׳ 2020


אחד הדיונים המתמשכים בעולם התזונה הוא האם נועדנו בני האדם לאכול מהצומח בלבד או לאכול גם בעלי חיים. להלן מספר קריטריונים:

שיניים: הטורפים, אוכלי הבשר הם בעלי שיניים חותכות וניבים שאינם מאפשרים ללעוס או לטחון מאכלים צמחוניים אלא לנעוץ שיניים בבשר הטרף ולבלוע לתוך קיבה קצרה שמעכלת את החלבון והשומן מהחי באמצעות חומצות חריפות. לטורפים אין אפשרות להניע את הלסת ימינה או שמאלה כדי לטחון אות האוכל.




בעלי החיים הצמחוניים כמו בקר וסוסים אוכלים בעיקר עשב. הם בעלי שיניים טוחנות בלבד, ללא ניבים ושיניים חותכות, והם טוחנים את המאכלים מהצומח לתוך קיבה ארוכה מאוד שמאפשרת עיכול הערכים התזונתיים במלואם. 


לבני האדם ניתנה הבחירה. הם בעלי שיניים חותכות, ניבים וטוחנות וקיבה שיכולה לעכל מאכלים מהחי ומהצומח. הנטורופתים ממליצים תזונה מאוזנת וניתן לשלב מהחי והצומח מזונות בריאים בעלי ערך תזונתי רב לאדם. 

אסקימואים ואבוריג'ינים (ילידים באוסטרליה) הם אוכלוסיות בריאות שאוכלות מאכלים שונים. אסקימואים רק מהחי. האבוריג'ינים באוסטרליה אוכלים בעיקר מהצומח. המשותף לשתי האוכלוסיות הבריאות: מזון טבעי ולא מעובד.   טבעונים מצד אחד ואוכלי בשר בדיאטות פליאו או קטוגנטי יכולים להיות בריאים בתנאי שיבחרו מזונות לא מעובדים בעלי ערכים תזונתיים. מומלץ להתייעץ עם מומחה תזונה כמו נטורופת או דיאטן מה מתאים לכל אחד מאיתנו.

מאמן התזונה רב תחומי יאפשר לנו ליישם את את הידע שיעניק לנו מומחה התזונה ולהתגבר על אכילה רגשית.



bottom of page