שום - מזון בריאות מומלץ

עודכן ב: 25 מרץ 2020

שום הינו ירק חריף. והאנרגיה שלו משפיעה על הריאות וזרימת הדם. בדומה לבצל, לאכילת השום יש השפעה מעוררת והוא מרכיב במתכונים רבים של רוטב ספגטי, סלטים, מאכלי קטניות, תבשילים שונים ומרקים.

החומר הפעיל העיקרי הוא ח. אמינו בשם אליצין האחראי גם על ריחו האופייני של השום ולתכונותיו הרפואיות המיוחדות הדומות לפניצילין. בשום יש שמן נדיף המכיל תרכובות גופרית ועם הסלניום, ויטמין A, ויטמין C הוא אנטיאוקסידנט רב עוצמה.

השום מחזק באופן דרמטי את מערכת החיסון ותוקף עם תאי הדם הלבנים חיידקים ווירוסים. השום ידוע כמונע מחלות והוא עדיף אל אנטיביוטיקה במחלות וירליות כמו שפעת החזירים, כי אנטיביוטיקה תוקפת רק חיידקים ולא וירוסים.

בתקופת מגפת שפעת החזירים העולמית, מחיר השום עלה באופן משמעותי, בעיקר בגלל עליית השימוש בו בסין למניעת התפשטות המגיפה הוירלית.

מחקרים מראים השפעה טובה של השום על רמת הכולסטרול בדם, דילול דם ומניעת קרישתו, מניעת מחלות סרטן בפרט המעי, והריאות, סילוק פרזיטים מהמעי, סוכרת סוג 2, דלקות בדרכי שתן, סינוסיטיס, דלקת פרקים וכיב כיבה.

במחקר ב- 2007 התברר שכדאי לתבל מזון בשום כתוש ולא בשום חתוך כי בדרך זו נותרים ריכוזים של אליצין במשך הזמן הארוך ביותר במזון.

דלקות אוזניים:

טיפה של שמן שום פעם ביום, עוזרת לטפל בדלקת אוזן. להכנת

השמן, קוצצים מספר שיני שום, מערבבים עם כוס שמן זית,

ומשרים לשלושה ימים. לאחר מכן מסננים את השמן דרך חתיכת בד.


כדי להקל על טעם הלוואי והריח של השום, אפשר לאכול עשב חיטה,

או עשב שעורה, או פטרוזיליה קצוצה.

אנשים אשר רגישים לטעם השום, או ילדים, יכולים לאכול אותו בין שתי

חתיכות דקות של תפוח עץ.




NCS - בהנהלת ד"ר צבי פוס